Control System for Hydrostatic Transmission of Railcar M27

Authors

  • Zdeněk Mašek University of Pardubice, Pardubice

Abstract

The paper describes functions of a control
system for hydrostatic transmission for the reconstructed
railcar M27 which is used for transport of passengers on a
narrow gauge railway near Jindrichuv Hradec, Czech
Republic. Software for this control system was developed at
the University of Pardubice.

Author Biography

Zdeněk Mašek, University of Pardubice, Pardubice

The Jan Perner Transport Faculty, Department of electrical and electronic engineering and signalling in transport (KEEZ)

References

CSN EN 50155 – Elektronická zarízení drážních vozidel

CSN EN 50128 - Drážní zarízení - Sdelovací a zabezpecovací

systémy a systémy zpracování dat – Software pro drážní, rídící a

ochranné systémy.

“Systém rízení pohonu na MUV 74 – uživatelská prírucka”. Verze

03. CZ LOKO a.s. 2013.

J. Novák, Z. Mašek, V. Lenoch, L. Mlynarík, “Regulace

hydrostatického prenosu trakcního výkonu speciálního kolejového

vozidla MUV 74.1 N KSF”, in Mezinárodní konference ucitelu

elektrotechniky SEKEL 2013. Moravská Trebová, 2013. ISBN 978-

-7395-625-7.

Downloads

Published

2020-03-30

Issue

Section

Articles