Control System for Hydrostatic Transmission of Railcar M27

Authors

  • Zdeněk Mašek University of Pardubice, Pardubice

Abstract

The paper describes functions of a control
system for hydrostatic transmission for the reconstructed
railcar M27 which is used for transport of passengers on a
narrow gauge railway near Jindrichuv Hradec, Czech
Republic. Software for this control system was developed at
the University of Pardubice.

Author Biography

  • Zdeněk Mašek, University of Pardubice, Pardubice
    The Jan Perner Transport Faculty, Department of electrical and electronic engineering and signalling in transport (KEEZ)

References

CSN EN 50155 – Elektronická zarízení drážních vozidel

CSN EN 50128 - Drážní zarízení - Sdelovací a zabezpecovací

systémy a systémy zpracování dat – Software pro drážní, rídící a

ochranné systémy.

“Systém rízení pohonu na MUV 74 – uživatelská prírucka”. Verze

03. CZ LOKO a.s. 2013.

J. Novák, Z. Mašek, V. Lenoch, L. Mlynarík, “Regulace

hydrostatického prenosu trakcního výkonu speciálního kolejového

vozidla MUV 74.1 N KSF”, in Mezinárodní konference ucitelu

elektrotechniky SEKEL 2013. Moravská Trebová, 2013. ISBN 978-

-7395-625-7.

Downloads

Published

2020-03-30

Issue

Section

Articles