Control of Diesel-electric AC/DC Traction Drive of Motor Truck WŽB 10.1-M

Authors

  • Zdeněk Mašek University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering
  • Jaroslav Novák University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering
  • Ondřej Sadílek University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering
  • Tomáš Lelek University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering

DOI:

https://doi.org/10.14311/TEE.2017.3.77

Abstract

The paper describes the control of traction drive and control systems properties of a special rail vehicle WŽB10.1-M used in the Prague metro (subway).  Measured values of main quantities of the control system and experience from duty are included. Software for the traction drive control system was developed at the University of Pardubice.

Author Biographies

Zdeněk Mašek, University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering

Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (KEEZ)

Jaroslav Novák, University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering

Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (KEEZ)

Ondřej Sadílek, University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering

Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (KEEZ)

Tomáš Lelek, University of Pardubice, Faculty of Transport Engineering

Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (KEEZ)

References

MAŠEK, Zdeněk. Control System for Hydrostatic Transmission of Railcar M27. Transactions on Electrical Engineering. Vol. 3., 2014, p. 56-61. ISSN 1805-3386. Available from: http://www.transoneleng.org/2014/20143.pdf.

MAŠEK, Zdeněk. Řízení trakčního pohonu vozidla MUV 74.2. In: Elektrotechnická zařízení v dopravě. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016.

MAŠEK, Zdeněk, Jaroslav NOVÁK, Václav LENOCH a Ladislav MLYNAŘÍK. Regulace hydrostatického přenosu trakčního výkonu speciálního kolejového vozidla MUV 74.1 N KSF: SEKEL 2013 mezinárodní konference učitelů elektrotechniky. Moravská Třebová: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-625-7.

MAŠEK, Zdeněk, Jaroslav NOVÁK a Václav LENOCH. Řízení trakčního hydrostatického pohonu na speciálním vozidle MUV 74. In: SETRAS 2012. Žilina: EDIS-vydavaťelstvo ŽU v Žilině, 2012, p. 91-100. ISBN 978-80-89276-39-4.

PRIBYL, Bohuslav. Rozšírená kusová zkouška motoru TE023SKD001 6 SKD 860 043. SKD Trade, a.s., 2014.

Uživatelská příručka systému řízení pohonu vozidla WŽB10.1-M. Verze 1.02. CZ LOKO a.s. 2016.

Technické podmínky: Motorový univerzální vozík typu WŽB 10.1-M. TP 8010-088. CZ Loko a.s. 2016.

Schéma elektrické výzbroje vozidla WŽB 10.1-M. CZ Loko. 2016.

BEDNÁRIK, Bernard, Milan POSPÍŠIL, Tomáš FECURA a Pavel LEHOCKÝ. Elektrické pohony dieselelektrických vozidel. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2003. ISBN 80-8070-038-9.

DANZER, Jiří. Elektrická trakce III. V Plzni: Západočeská univerzita, 2003. ISBN 8070829451.

LEONHARD, Werner. Control of electrical drives. 3rd ed. New York: Springer, c2001. ISBN 978-3-540-41820-7.

HAPEMAN, Martin, James LONG a David PLETTE. Diesel Electric Locomotive Propulsion Systems-A Look into the Future. IEEE Transactions on Industry Applications. Volume: IA-22, Issue: 3. 1986. ISSN 0093-9994.

BARNA, Grazyna. Simulation model of a series DC motor for traction rail vehicles. In: 2016 21st International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR). IEEE, 2016, s. 531-536. ISBN 978-1-5090-1866-6.

https://doi.org/10.1109/MMAR.2016.7575192

YAMASHITA, Michihiro a Tadashi SOEDA. Anti-slip re-adhesion control method for increasing the tractive force of locomotives through the early detection of wheel slip convergence. In: 2015 17th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE'15 ECCE-Europe 2015). Geneva, Switzerland, 2015. ISBN 9789075815238.

Downloads

Published

2020-03-30

Issue

Section

Articles